Sztandar, impreza jubileuszowa i bilety do muzeum

Oto kilka przykładów wydatków uznanych przez organy podatkowe za koszty reprezentacji:

> poczęstunki zakupione przez spółdzielnię mieszkaniową dla rady nadzorczej oraz członków spółdzielni - Urząd Skarbowy w Sosnowcu uznał, że "niewątpliwie dbałość i troska o ograny statutowe oraz członków spółdzielni, jaką jest przekazanie do spożycia drobnych posiłków i napojów, zmierza do stworzenia takiego obrazu firmy i znajduje się w ramach celów pośrednio zmierzających do zwiększenia przychodów" (pismo z 13 lipca 2005 r., PD III/423-3/05);

> poczęstunki (napoje, jogurt, owoce, słodycze) dla klientów korzystających z usług kosmetycznych - Izba Skarbowa w Warszawie uznała, że jest to koszt limitowany, choć podatnik argumentował, że cena poczęstunku jest wliczona w cenę zabiegu (pismo z 9 czerwca 2006 r., 401/ PD-4230Z-45/06/JM);

> posiłki serwowane dla kontrahentów (agentów ubezpieczeniowych) podczas szkolenia (tak Izba Skarbowa w Rzeszowie Ośrodek Zamiejscowy w Krośnie, pismo z 16 maja 2005 r., IS.IX/1-415/12/05);

> zakup sztandaru do reprezentowania przedsiębiorstwa w czasie różnych imprez, świąt i innych publicznych wydarzeń - zdaniem Urzędu Skarbowego w Zakopanem sztandar "stanowić będzie element utrwalający dobry wizerunek spółki" (pismo z 25 marca 2005 r., PD-413/I/3/2005);

> impreza okolicznościowa z okazji 100-lecia istnienia firmy - według łódzkiego Urzędu Skarbowego "wydatki poniesione w związku z jubileuszem stanowiły element utrwalający dobry wizerunek banku i dbałość o klienta" (pismo z 25 lutego 2005 r., US II-2/423/431/AT/190/04/05);

> wydatki na drobne upominki, bilety do muzeum, na zwiedzanie Helsinek, dla potencjalnych nabywców towarów, którzy wzięli udział w zagranicznym szkoleniu - według Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu mają one potencjalnym kontrahentom "uprzyjemnić pobyt, a jednocześnie wykreować i utrwalić pozytywny wizerunek spółki oraz podtrzymać dobre kontakty" (pismo z 22 grudnia 2005 r., ZD/406197/ CIT/05);

> kartki świąteczne dla kontrahentów (Świętokrzyski Urząd Skarbowy, pismo z 5 sierpnia 2004 r., RO/436/147/2004);

> wieniec i nekrologi dla zmarłego prezesa firmy, z którą spółka współpracuje (pismo Urzędu Skarbowego w Bełchatowie z 10 lipca br., US I/406-26/3661/JM/06).