Przez show rooms do prasy

Show rooms to w dosłownym tłumaczeniu pokoje pokazowe. Można w nich oglądać kolekcje uznanych marek, ale tylko te, których nie ma jeszcze w sklepach. Odwiedzają je styliści pracujący przy sesjach zdjęciowych, wizażyści, osoby odpowiedzialne za kostiumy w filmach i dziennikarze piszący o modzie. Show room wystawia to, co będzie obowiązywało w następnym sezonie. W Polsce jest ich sześć, wszystkie znajdują się w Warszawie. Kreacje projektantów i ich artystyczne pomysły w dziedzinie ubioru są tu tzw. wartością dodaną dla stylistów, którzy chętnie wykorzystują je jako oryginalne dodatki przy reprezentowaniu mody w kolorowej prasie. Ubrania takie objęte są prawem autorskim, prasowej prezentacji towarzyszy więc zawsze imię i nazwisko projektanta. W ten sposób można wyrobić markę i trafić do świadomości osób zainteresowanych modą. Za promocję kolekcji w show room projektant nie płaci lub wnosi opłatę symboliczną. Jego obecność w tym miejscu właściciele sklepu traktują prestiżowo.