Procedura budżetowa

Tryb uchwalania jest następujący:

  • > przewodniczący (rady, sejmiku) przesyła projekt budżetu z towarzyszącymi mu materiałami do zaopiniowania stałym komisjom (rady, sejmiku), zwłaszcza do komisji ds. budżetu (komisji rewizyjnej);
  • > komisje stałe obradują na posiedzeniach, na których formułują na piśmie opinie o projekcie budżetu;
  • > projekt budżetu przewodniczący (rady, sejmiku) przesyła do konsultacji partnerom społecznym (związkom zawodowym, organizacjom społecznym);
  • > opinie poszczególnych komisji kierowane są do komisji ds. budżetu (komisji rewizyjnej), która formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu;
  • > w posiedzeniach komisji uczestniczy przedstawiciel organu wykonawczego;
  • > ostateczna opinia komisji ds. budżetu (komisji rewizyjnej) o projekcie budżetu przesyłana jest przewodniczącemu (rady, sejmiku), który po jej otrzymaniu zwołuje sesję budżetową (rady, sejmiku),
  • > podczas sesji budżetowej (rada, sejmik) podejmuje uchwałę budżetową.