Jak oceniane były agencje i domy mediowe

Punkty można było otrzymać według następującego klucza: 1 pkt - za nominację, 3 pkt - za brąz, 5 pkt - za srebro, 8 pkt - za złoto, i 16 pkt za Grand Prix. W ten sposób powstał ranking najlepszych agencji i domów mediowych konkursu Effie.

Agencje reklamowe / liczba punktów:

1. Saatchi & Saatchi Poland 33 pkt; 2. PZL 19 pkt; 3. Euro RSCG 16 pkt; 4. Grey Worldwide Warszawa 11 pkt; 5. Brain 10 pkt; 6. Gruppa66 Ogilvy 9 pkt; 7. Young & Rubicam Poland 8 pkt; 8. Leo Burnett Warszawa, Just, JWT 7 pkt; 9. McCann Ericson, G7 6 pkt; 10. DDB Warszawa, Testardo Red Cell 1pkt.

Domy mediowe / liczba punktów:

1. MediaCom Warszawa 15 pkt; 2. Starcom 13 pkt; 3. Mediaedge: cia, ZenithOptimediaGroup 7 pkt; 4. MindShare Polska 6 pkt; 5. Initiative Media Warszawa, Pan Media Western, MPG Mediaplanning, OMD Poland 3 pkt.