JAK NIE ULEGAĆ EMOCJOM W PRACY

> Najtrudniejsze zadania stawiaj sobie, a nie innym

> Pracuj metodą małych, konsekwentnych kroków, a szybciej i bez nadmiernego stresu dojdziesz do celu

> Gdy masz wrażenie, że życie przecieka ci przez palce, naucz się zarządzać swoim czasem. Przede wszystkim unikaj odwlekania trudnych spraw. Na początku tygodnia, ale i każdego dnia rób listę zadań do wykonania.

> Nie rób kilku rzeczy naraz, zostaw margines czasu na nieprzewidziane wydarzenia.

> Nie stawiaj sobie celów niemożliwych do osiągnięcia - to nikomu nie służy.

> Bądź asertywny. Gdy nie możesz czegoś zrobić, bo jesteś zawalony pracą - odpowiedz: nie.

> Rozmawiaj o swoich problemach. Dziel się nimi z bliskimi osobami. W ten sposób zmniejszysz poziom stresu i poznasz zdanie kogoś, kto może udzielić ci dobrej rady, jak poradzić sobie z w trudnej sytuacji.

> Ćwicz oddech. Są dwa rodzaje oddechu - piersiowy i przeponowy. Większość z nas oddycha piersiowo, przez co wypełniamy powietrzem tylko połowę naszych płuc, a to zmniejsza naszą wydajność oddechową. Oddychanie przeponą pozwala wypełnić powietrzem całe płuca, obniża też napięcie w mięśniach, dzięki czemu czujemy się mniej zmęczeni.

> Rób to, co cię uspokaja. Znajdź najlepszy dla siebie sposób na relaks: ćwicz jogę, słuchaj muzyki itp.

> W zdrowym ciele zdrowy duch. Ćwiczenia fizyczne pomagają usunąć z organizmu wiele toksycznych substancji oraz obniżyć poziom adrenaliny wytworzonej podczas sytuacji stresowych.