Opinia przedsiębiorcy

W zależności od wielkości sklepu na jeden lub dwa tygodnie przed świętami zatrudniamy w każdej naszej placówce dodatkowego pracownika. Jego zadaniem jest uzupełnianie towaru na półkach i prace porządkowe. Nasza sieć liczy 115 placówek. Od 3 lat korzystamy z usług agencji pracy tymczasowej, która rekrutuje i zatrudnia dodatkowy personel do wszystkich naszych sklepów. Przede wszystkim taki outsourcing jest wygodny. Nie musimy zajmować się wszystkimi formalnościami związanymi z zatrudnieniem, a także nie tracimy czasu na rekrutację. A jeśli zdarzy się tak, że pracownik się nie sprawdzi, to prosimy agencję o innego. Już w połowie listopada składamy zamówienie, bo w grudniu o dodatkowy personel zabiegają duże sieci handlowe i wówczas istnieje ryzyko, że nasze zamówienie nie będzie w całości zrealizowane. Czasami, mimo takiego wyprzedzenia, agencja nie jest w stanie przysłać pracowników. Trudno jej pozyskać ludzi do sklepów w małych miastach. Wówczas musimy sobie sami radzić. Najczęściej płacimy naszym pracownikom za nadgodziny. Generalnie usługi agencji pracy tymczasowej to idealne rozwiązanie dla handlu, który cechuje się dużą sezonowością. Nie trzeba zatrudniać pracowników, a w miesiącach, kiedy obroty spadają, ich zwalniać.