Co na to urzędy

Urząd Skarbowy w Wadowicach z piśmie z 11 kwietnia br (PD1C/415-15/06) stwierdził, że gdy sprzedawca wystawił fakturę VAT, na której błędnie wpisano nabywcę towaru lub usługi, konieczne jest jej anulowanie (nabywca powinien zwrócić jej oryginał sprzedawcy), i wystawienie przez niego nowej, prawidłowej faktury VAT. Również Urząd Skarbowy w Polkowicach w piśmie z 21 stycznia 2005 r. (PP.443/87/04) uznał, że można notą korygować pomyłki w sposobie określenia nabywcy, np. błąd w nazwie, adresie lub numerze identyfikacji podatkowej dotyczący konkretnego podatnika widniejącego na fakturze. Nie można natomiast w ten sposób całkowicie zmienić nabywcy towaru. Przychylił się do tego Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście, stwierdzając w postanowieniu z 12 września 2005 r. (1345/PP1/443-139a/05/AW), że gdy na fakturze błędnie wskazano nabywcę (jego nazwę i NIP), sprzedawca powinien wystawić fakturę korygującą.

Także w piśmie Urzędu Skarbowego w Krośnie z 11 kwietnia br. (US.PP/443/24 /05) czytamy, że notą korygującą można skorygować jedynie niewielkie błędy w danych nabywcy. Ten sposób korygowania nie jest natomiast dopuszczalny w razie całkowitej zmiany nabywcy towaru.