Po gwarancji, ale ciągle za darmo

- W ramach akcji promocyjnej naprawiamy za darmo sprzęt jeszcze pół roku po upływie gwarancji. Czy wydatki z tym związane możemy zaliczyć do kosztów? - pyta czytelniczka DF.

Tak, bo jest to działanie wspierające sprzedaż podatnika. Klient, który wie, że może liczyć na darmową pomoc nawet po okresie gwarancji, łatwiej podejmie decyzję o zakupach. Jeśli więc sprzedawca uznał, że opłaca mu się naprawić sprzęt, aby utrzymać kontrahenta, to urząd skarbowy nie powinien tego kwestionować. Usługa ma zachęcić klienta do dalszej współpracy, ma więc wpływ na zyski firmy. Podobną sprawę rozpatrywała Izba Skarbowa w Warszawie - interpretacja z 30 maja br. (1401/PD-4230Z-37/06/KK). Skoncentrowała się jednak na rozstrzygnięciu, czy naprawa pogwarancyjna jest działaniem w ramach reprezentacji firmy. Jej zdaniem nie. Trzeba się z tym zgodzić, ale nie oznacza to, że nie możemy wydatków związanych z usunięciem usterek rozliczyć w kosztach podatkowych. To element akcji promocyjnej, która ma przecież zwiększyć sprzedaż.