Dalej od Polski

Nowym zjawiskiem na rynku targowym jest wzrost zainteresowania polskich firm imprezami handlowymi w krajach bardziej odległych, na innych kontynentach. W tym roku pierwszy raz zorganizowaliśmy misję gospodarczą do Chin. Natomiast ograniczenia w kontaktach biznesowych z Rosją i Ukrainą rzutują na spadek zainteresowania przedsiębiorstw tymi rejonami.

Obserwujemy pozytywne zmiany w systemie przyznawania dofinansowania firmom, uczestniczącym w imprezach zagranicznych. Znacznie uproszczono formalności, skrócono terminy składania wniosków. Nadal jednak długi jest okres oczekiwania na przyznanie, a potem zwrot należnych wystawcom pieniędzy. To utrudnia planowanie wyjazdów i ogranicza częstszy udział przedsiębiorstw w tych imprezach.

Eltar organizuje i realizuje technicznie wystąpienia firm na targach zagranicznych oraz misje gospodarcze, m.in. do Niemiec, Skandynawii, Francji. Działa na rynku od 11 lat. Elżbieta Tęsna, właścicielka firmy Eltar