Specjaliści radzą
Wojciech Mac, reprezentant www.tworzeniestron.com

Odbiorcami usługi realizowanej przez naszą firmę są głównie sklepy internetowe oferujące sprzedaż dla klientów indywidualnych, zwłaszcza oferujące sprzedaż rtv i agd oraz w ostatnim czasie - komputery, laptopy. Newsletter jest lepszą niż inne formą promocji, ponieważ trafia bezpośrednio do użytkownika. Jest to zwykle osoba, która wyraziła zgodę na jego otrzymanie. Informacje kanałów RSS nie trafiają na skrzynkę odbiorcy, co powoduje, że grupa docelowa nie zawsze jest taka, jakiej oczekują firmy wysyłające newsletter. Powinien on być czytelny i jasno precyzować, z jakiego rodzaju informacjami mamy do czynienia. Musi zawierać logo firmy oraz hasło reklamowe zachęcające do dalszej jego lektury oraz tytuł informujący o treści zawartej w przesyłanej informacji. Ilość środków przeznaczonych na obsługę newslettera zależy od rodzaju wykonania (może być jednorazowy lub umożliwiać dokonywanie dalszych zmian), bazy danych klientów (bardzo często kupowanej od innych firm) oraz pozostałych czynników, takich jak zakup zdjęć na potrzeby reklamy czy budowę panelu zarządzania. Przeciętna wielkość baz danych klientów to przedział od kilkuset do kilku tysięcy użytkowników. Wielkość transferu danych zależy zdecydowanie od wielkości newslettera. Przyjmuje się, że dobry newsletter jest "lekki" - jego waga nie przekracza 30 kB.

Grzegorz Brajewski dyrektor zarządzający Eactive

Newsletter to zupełnie inny kanał komunikacji niż RSS - zdecydowanie skuteczniejszy, gdyż trafia na skrzynkę e-mail użytkownika i dopóki nie zostanie przeczytany lub skasowany, jest tam cały czas. Wiadomości z kanałów RSS nie zawsze są czytane. Niewiele osób potrafi korzystać poprawnie z RSS. Z e-mailem radzi sobie w zasadzie każdy, a więc newsletter jest skuteczniejszy w dotarciu do odbiorcy. Poza tym daje większe możliwości personalizacji wiadomości. Jak będzie wyglądał newsletter, by zwrócić uwagę odbiorcy, zależy od grupy docelowej. Osoby zapisane na newslettery typowo informacyjne, newsowe będą oczekiwały przede wszystkim aktualnych i wartościowych informacji. Klienci sklepów internetowych - informacji o promocjach lub nowościach w ofercie z tematyki, która ich interesuje. Subskrybenci newsletterów specjalistycznych dla danej dziedziny - praktycznych porad na wybrany temat. O tym, czy newsletter zostanie otwarty i będzie przeczytany, czy trafi do kosza, decyduje jeden podstawowy element - temat. Musi być interesujący dla odbiorcy. Ilość poczty elektronicznej, którą otrzymujemy, jest tak ogromna, że bardzo często to właśnie temat decyduje o tym, czy wiadomość zostanie przeczytana.