Zakazane praktyki firm

Linie lotnicze powinny podawać ceny biletów wraz ze wszystkimi innymi opłatami pobieranymi od klienta podczas zakupu (np. swoimi prowizjami, opłatami za przelewy itp.).

Zakazane będzie reklamowanie, że organizowany jest konkurs lub promocja z nagrodami, a następnie nieprzyznanie opisanych nagród, a także informowanie o rzekomej wygranej, którą trzeba potwierdzić, dzwoniąc na numer o podwyższonej płatności.

Nie będzie wolno stosować fikcyjnych obniżek (czyli podwyższać starej ceny na jeden dzień, kilka godzin albo tylko fikcyjnie, aby potem ją obniżyć).

Nie można będzie uporczywie i wbrew chęciom konsumenta nakłaniać go do zakupów telefonicznie, faksem, e-mailem itp.

Znikną reklamy-przynęty, czyli zachęcanie do kupowania produktów po okazyjnych cenach, których tak naprawdę nie ma w sklepie albo jest tylko kilka sztuk.

Można będzie posługiwać się tylko takimi certyfikatami, znakami zaufania lub jakości, na które się ma zezwolenie.

Firma nie będzie mogła twierdzić, że jest sygnatariuszem jakiegoś kodeksu dobrych praktyk, jeśli w rzeczywistości tak nie jest albo kodeks taki jest fikcyjny.

Będzie wprowadzony zakaz stosowania systemów promocyjnych (piramidy finansowe, systemy partnerskie), w których dostaje się wynagrodzenie przede wszystkim za wprowadzanie innych do systemu, a nie za sprzedaż lub konsumpcję produktów.