Najważniejsze wydarzenia w firmie

Kanały RSS stosowane są głównie przez portale internetowe oraz strony, na których informacje zmieniają się dość często; rzadko natomiast przez małe firmy, których strony aktualizowane są raz na kilka miesięcy. Wykorzystanie kanałów bardzo często łączy się z promocją strony internetowej w wyszukiwarkach. Trudno przewidzieć, czy kanały RSS mają szanse stać się popularnym narzędziem do promocji. Mogą być stosowane jako dodatek do innych form. Działają w odmienny sposób niż newslettery i nie są traktowane jako zamiennik. RSS trafia do osób, które są zainteresowane informacjami z danego portalu czy serwisu. Użytkownik decyduje, czy otworzy w danym dniu czytnik kanałów, który umożliwia mu przeglądanie informacji. To wada, ale i zaleta, ponieważ nie jest on zmuszany do czytania wiadomości. Dobrą metodą dla małych i średnich firm jest przedstawianie w kanałach RSS aktualnych realizacji czy projektów. Zamieszczenie linków kanału w popularnych katalogach RSS może pomóc w promocji firmy przez podniesienie jej pozycji w wyszukiwarkach; klienci zostaną więc skierowani na stronę firmową. Reklama z wykorzystaniem kanałów nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jeśli jednak firma chce trafić do swojej grupy docelowej, powinna zbudować stronę w taki sposób, by nowi klienci chętnie czytali jej zawartość.