Nowe zasady

Dokumenty elektroniczne, które dotyczą działalności państwowej i samorządowej, będą archiwizowane, jeśli mają znaczenie dowodowe lub historyczne. Rozporządzenia MSWiA (opublikowane w DzU nr 206, poz. 1517 - 1519) zaczną obowiązywać 18 maja 2007 r. Dotąd przepisy mówiły, jak postępować z dokumentami tradycyjnymi (głównie papierowymi). Trudno jednak te zasady stosować do dokumentów elektronicznych. Ewidencjonowane dokumenty elektroniczne będą podzielone na dwie grupy - archiwalne powinny po 10 latach zostać przekazane do archiwów państwowych, a pozostałe będą niszczone. Nowe wymagania obejmą także pocztę elektroniczną. Archiwizacja nie obejmie prywatnej korespondencji z kont e-mailowych pracowników, spamu, wirusów itp. Ta dokumentacja będzie usuwana w sposób przyjęty w danej jednostce. Do archiwum trafią jedynie te e-maile, które będą wcześniej zewidencjonowane.