Coraz częściej na zamówienie

Małe firmy zwykle kupują oprogramowanie, które wspiera ich działalność. Jednak często mają problemy z wyborem właściwych rozwiązań. Gdy oprogramowanie jest kupowane kolejny raz, to przedsiębiorcy, nauczeni doświadczeniem, wiedzą, jak zrobić selekcję i zbadać funkcjonalność. Niestety, pierwszy wybór bardzo często okazuje się chybiony. Wybrane oprogramowanie nie spełnia oczekiwań, jest nieprzystosowane do rozwoju firmy lub po prostu nie jest rozwijane przez producenta.

Dlaczego mała firma decyduje się na informatyzację mimo niemałych często kosztów? Chodzi zwykle o wzrost efektywności i tak małego zespołu. Zarządzanie bazą klientów oraz kontaktami, planowanie i zarządzanie zadaniami, księgowość i sprzedaż to obszary, w których informatyzacja może okazać się bardzo pomocna, nawet w jednoosobowej firmie. Zauważamy wzrost zainteresowania małych firm oprogramowaniem branżowym. Wynika to, po pierwsze, z dobrej koniunktury w 2006 roku i, po drugie, z ciągle rosnącej kultury informatycznej w społeczeństwie. Warto także zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania oprogramowaniem dedykowanym. Jeszcze 5 - 7 lat temu klient kupował oprogramowanie na podstawie rekomendacji sprzedawcy. Dziś sam wie dokładnie, czego potrzebuje jego firma i dlaczego żaden z produktów, które widział, nie spełnia jego oczekiwań.