Tradycyjne media dostrzegają Internet

W ubiegłym roku Handelsblatt kupił serwis finansowy Money.pl, a Orkla Media wyszukiwarkę NetSprint. Przez przejęcie RMF koncern wydawniczy Bauer stał się współposiadaczem portalu Interia i naturalnym kandydatem do przejęcia większości jego akcji. Agora rozwija serwisy wideo w portalu Gazeta.pl, a Axel Springer uruchomił internetową wersję swojego "Dziennika". Konwergencja mediów idzie coraz dalej. Grupa ITI zdecydowała o wchłonięciu portalu Onet przez TVN. Mniej odważne były do tej pory działania telewizji publicznej, ale w piątek ogłosiła ona "nową odsłonę" swojej internetowej telewizji iTVP. Będą w niej prezentowane zupełnie nowe materiały przygotowane specjalnie do emisji w Internecie. Powstanie biblioteka z dostępnymi na życzenie programami. Żadnej odpowiedzi na to nie ma na razie Polsat. Niczym szczególnym nie mogą się również pochwalić nadawcy radiowi, a to się może zemścić. Branża internetowa bowiem myśli o nowych serwisach audio, których celem jest uszczknięcie budżetów reklamowych wydatkowanych w stacjach radiowych.