Co to jest e-commerce

Tak określamy handel w Internecie, marketing, promocję produktów bądź usług i ich sprzedaż w sieci. Korzyści wynikające ze stosowania e-commerce jest wiele. Najważniejsze z nich to:
¦ obniżenie kosztów funkcjonowania i wyposażenia biur, zmniejszenie liczby personelu, skrócenie kanałów dystrybucji (uproszczenie obiegu dokumentacji), całkowita lub częściowa rezygnacja z magazynów,
¦ skrócenie czasu potrzebnego na zawarcie transakcji,
¦ dostęp do oferty przez 24 godziny na dobę,
¦ możliwość indywidualizacji kontaktu i komunikacji z konkretnym odbiorcą (tzw. model one to one),
¦ interaktywność, czyli ułatwione zapamiętywanie prezentowanych treści, personalizacja oferty, łatwe uzyskiwanie informacji zwrotnej od klientów,
¦ elastyczność, możliwość błyskawicznego zamieszczania informacji na stronach internetowych, stosunkowo niskie koszty budowy i przebudowy serwisów,
¦ możliwość monitorowania przebiegu transakcji zarówno przez dostawcę, jak i odbiorcę.