Nie zapomnij o dokumentach

Godząc się na zatrudnienie pracowników w nietypowych systemach czasu pracy, pracodawcy nie wolno zapomnieć o obowiązkach związanych z prawidłowym dokumentowaniem przebiegu takiej pracy. Wniosek pracownika o objęcie go takim systemem trzeba przechowywać w części B jego akt osobowych. Stanowi o tym § 6 ust. 2 pkt 2 lit. jrozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286 ze zm.). Podobnie tam trafi pismo pracownika, który rezygnowałby z takiej organizacji czasu pracy. W tej samej teczce szef ma też przechowywać umowę o pracę, w której określone są warunki takiego zatrudnienia.

Natomiast przy rozstaniu wydaje świadectwo pracy, w którym w pkt 1 zamieszcza informację o wymiarze zatrudnienia. Jeśli więc przy pracy w systemie weekendowym pracownik był zatrudniony na niecały etat, musi to wpisać (§ 1 rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania, DzU nr 60, poz. 282 ze zm.).