Notebooki przyszłością?

¦ W 2007 r. pierwszy raz w historii najwięksi producenci komputerów: HP, Dell i Lenovo zarobią więcej na sprzedaży notebooków niż komputerów stacjonarnych. Według szacunków Merrill Lynch przychody z desktopów stanowią 47 proc. sprzedaży tych korporacji, a notebooki generują 41,6 proc. wpływów. Za 12 miesięcy sytuacja ma się nieomal odwrócić: sprzedaż desktopów przyniesie 43,2 proc. przychodów, podczas gdy udział notebooków w zestawieniu wpływów wzrośnie do 45,6 proc.

W 2008 r. komputery mobilne mają już stanowić niemal 50 proc. wartości sprzedaży w porównaniu z 40proc. przychodów generowanych przez urządzenia stacjonarne. Dla przypomnienia: w roku 2000 notebooki przyniosły 25 proc. wszystkich przychodów, a desktopy - 64 proc. wpływów.

Sprzedaż laptopów to coraz większa część przychodów gigantów, mimo że ilościowo urządzeń przenośnych sprzedaje się w dalszym ciągu zdecydowanie mniej - notebooki stanowią 36 proc. sprzedawanych komputerów. Jak szacuje Merrill Lynch, sprzedany w 2007 r. notebook będzie kosztował średnio 1083 USD, podczas gdy desktop osiągnie cenę 767 USD.

Źródło: serwis ITbiznes.pl