Pracownik w biurze na godziny

Zatrudnianie pracowników doczekało się szczególnie obszernej regulacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Dotyczy to również zatrudnianych w biurach wynajmowanych na godziny. Poza kodeksem pracy podstawowe znaczenie ma tu kilka rozporządzeń:

  • ¦ w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650),
  • ¦ w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (DzU z 2002 r. nr 75, poz. 690 ze zm.),
  • ¦ w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (DzU z 2002 r. nr 217, poz. 1833 ze zm.),
  • ¦ bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (DzU z 1998 r. nr 148, poz. 973),
  • ¦ szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU z 2004 r. nr 180, poz. 1860 ze zm.).