Jak uzyskać informacje w polskim BIK

· Klient może poprosić - nie częściej niż raz na sześć miesięcy - o raport, jakie dane na jego temat znajdują się w Biurze Informacji Kredytowej. Na odpowiedź pocztą czeka się do tygodnia od dnia doręczenia wniosku. W biurze obsługi klienta raport otrzymuje się od ręki.

· Wnioski składa się wyłącznie w formie pisemnej na formularzach dostępnych na stronie internetowej BIK lub w Biurze Obsługi Klienta.

· Wniosek powinien zawierać podstawowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres, datę i miejsce urodzenia, PESEL, numer i serię dokumentu tożsamości.

· Wnioski o udostępnienie standardowego raportu wraz z potwierdzeniem opłaty w wysokości 10 zł przesyła się listem poleconym na adres: Biuro Informacji Kredytowej SA, Biuro Obsługi Klienta, ul. Pruszkowska 17, 02-119 Warszawa, dopisek: Zapytanie.

· Wnioski mogą być składane również osobiście od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.30 - 15.30. Natomiast przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej nie są rozpatrywane. BIK nie udziela też informacji o zgromadzonych danych telefonicznie.

· Jeśli klient ma zastrzeżenia do prawidłowości danych zawartych w raporcie otrzymanym z BIK, powinien skierować pisemną reklamację bezpośrednio do banku, z którego dane pochodzą. Tylko ten bank może dane skorygować lub uaktualnić.

Źródło: na podstawie informacji BIK