Jak zmienią się zasady etyczne  
Dziś W projekcie
Zakaz reklamowania się i korzystania z reklamy. Brak zakazu reklamy.
Nie wolno zachęcać, nakłaniać, chwalić się, obiecywać, gwarantować skuteczności, porównywać, wartościować. Nie wolno informować o efektach świadczonych usług, o prowadzonych i wygranych sprawach, wykazie klientów, miejscach w rankingach prawniczych, listach referencyjnych i rekomendacjach oraz sponsoringu, publikacjach na temat radcy lub jego kancelarii. Prawo do informacji o działalności zawodowej oraz zagadnieniach z nią związanych, w tym o udzielanych gwarancjach usługowych (jakości lub satysfakcji klienta), miejscach w rankingach prawniczych zaakceptowanych przez samorząd, listach lub wykazach klientów - za ich zgodą, efektach świadczonych usług, korzyściach lub wartościach uzyskiwanych ze świadczonych usług, sponsorowaniu.
Zakaz informowania o swojej działalności zawodowej przy okazji występowania w środkach masowego przekazu. Zakaz informowania przy okazji występowania w środkach masowego przekazu wykraczającego poza niezbędną i rzeczową potrzebę informacji.
Zakaz pozyskiwania klientów przy pomocy pośredników, poprzez narzucanie usług lub postępowanie nielojalne wobec innych radców. Zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu: osobiście lub bezpośrednio z inicjatywy radcy, w agresywnej formie lub treści poprzez stosowanie bezprawnych nacisków, udzielanie obietnic lub gwarancji bez pokrycia, wykorzystywanie łatwowierności lub przymusowego położenia oraz nadużywanie zaufania.