Jakie informacje mają być w świadectwie pracy

Szczegółową treść świadectwa pracy określa § 1 rozporządzenia o świadectwie. Oprócz informacji, wynikających z art. 97 § 2 k.p., podaje się dane niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego, dotyczące:

  • ¦ wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy,
  • ¦ podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy,
  • ¦ liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez pracownika w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
  • ¦ wykorzystania dodatkowego urlopu albo innego dodatkowego uprawnienia lub świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy,
  • ¦ należności ze stosunku pracy uznanych i niezaspokojonych przez pracodawcę do dnia ustania tego stosunku, z powodu braku środków finansowych,
  • ¦ okresu korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia,
  • ¦ wykorzystanego urlopu wychowawczego,
  • ¦ liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie przewidziane w art. 92 k.p. w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
  • ¦ wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy, zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 188 k.p. (opieka nad dzieckiem do 14 lat),
  • ¦ okresu, za który pracownikowi przysługuje odszkodowanie w związku ze skróceniem okresu wypowiedzenia umowy o pracę na podstawie art. 361 § 1 k.p.,
  • ¦ okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form zastępczych,
  • ¦ okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze,
  • ¦ okresów nieskładkowych, przypadających w okresie zatrudnienia, którego dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury lub renty,
  • ¦ danych, które są zamieszczane na żądanie pracownika.