Ultralekkie nowe i używane

Podstawowe szkolenie praktyczne na licencję turystyczną, uprawniającą do latania tylko przy dobrej widoczności, trwa 45 godzin - po ok. 500 zł za godzinę. Na każdy samolot i loty w średnich lub trudnych warunkach trzeba uzyskać osobne uprawnienia. Używany samolot ultralekki można kupić za 40 - 50 tys. zł, nowe kosztują ok. 200 tys., a niektóre typy (np. CTSW) osiągające prędkości porównywalne z cessnami (nawet 250 km/h) - 280 tys. Dwumiejscowe cessny 150 i 152 w dobrym stanie to wydatek 150 - 200 tys. zł. Używana czteromiejscowa cessna 172 kosztuje ok. 400 tys. zł, nowa, wyposażona w nowoczesną awionikę - 1 - 1,2 mln zł. Wynajęcie samolotu - od 300 zł za godzinę. W Polsce lata 219 samolotów należących do osób fizycznych i 320 zarejestrowanych na firmy. Najwięcej z nich, aż 130, to cessny 150 i 152 oraz ultralighty różnych marek (60). Pilotów z licencją turystyczną jest 1152.