Co się zmienia w centrum, gdy przychodzi nowy zarządca

- Zmiany wprowadzane przez nowego zarządcę uzależnione są m.in. od profilu, wieku i kondycji centrum handlowego. Zarządca dokonuje analizy jego silnych i słabych stron, śledzi działania konkurencji i trendy rynkowe. Na tej podstawie podejmuje działania służące zapewnieniu sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania centrum oraz zwiększeniu konkurencyjności.

W pierwszej kolejności podejmowane są działania mające na celu racjonalizację kosztów oraz ujednolicenie standardów i procedur, które ułatwiają zarządzanie.

Jeżeli istnieje taka potrzeba, zarządcy dokonują tzw. re-brandingu, czyli zmiany sposobu pozycjonowania obiektu. Jest on realizowany poprzez zmiany w strukturze najemców. Rolą zarządcy jest uzupełnianie istniejącej oferty centrum o nowe marki, atrakcyjne dla klientów. Nowy zarządca może również dokonać zmian w działaniach marketingowych, np. w strategii reklamowej, częstotliwości i doborze imprez dla klientów czy programie lojalnościowym. Niejednokrotnie zwiększa też funkcjonalność obiektu, np. zmieniając aranżację powierzchni, a nawet rozbudowując centrum. Oczywiście budowanie sukcesu centrum jest procesem ciągłym, a jego efekty można w pełni ocenić dopiero po kilku sezonach handlowych.