Jak stworzyć sobie wirtualną dyskietkę

Oto wskazówki naszego czytelnika. Pozwalają przesyłać raporty do ZUS i pobierać potwierdzenia, bez kupowania zewnętrznego napędu do dyskietek. Niestety, przy odnawianiu certyfikatu bez dyskietki się nie obejdzie.

Krok 1. Po zainstalowaniu na nowym komputerze programu Płatnik oraz po zaimportowaniu dotychczasowych danych firmy do tego programu za pośrednictwem płyty CD lub pamięci USB, należy przekopiować też katalog z posiadanym kluczem ZUS (privkey. pem), nazywając utworzony katalog, np. [klucz_zus]

Krok 2. Poprzez przycisk [Start] należy wybrać? [Wszystkie programy], a tam w? [Akcesoriach] należy poszukać? [C? \\Wiersz polecenia].

Krok 3. Gdy pojawi się tekst? "Microsoft Windows... (wersja np. XP) oraz: C: \\Dokuments and Settings \\(...)cd - należy wpisać: cd \\i nacisnąć klawisz [enter].

Krok 4. Pojawi się: c: \\wtedy kolejno należy wpisać następującą komendę: subst a: c \\klucz_zus i nacisnąć klawisz [enter]. Należy pamiętać, że komendy podane w krokach 3 i 4 trzeba będzie wpisywać każdorazowo przed podaniem hasła do posiadanego klucza.

Informację o tym, jak poradzić sobie z tym problemem, można też znaleźć na stronie: http://e-inspektorat.zus.pl/problemy_tech.asp?id_profilu=1&pomoc=1&menu=&typ=1 Jest ona jednak dużo uboższa od wskazówek naszego czytelnika.