Francuzi wybierają świadomie

Praca dzieci, cierpienie zwierząt i ochrona środowiska to trzy główne problemy brane pod uwagę podczas zakupów przez 44 proc. francuskich konsumentów. Tak przynajmniej wynika z badań francuskiego ośrodka sondażowego Credoc opublikowanych 29 marca. W porównaniu z wynikami z poprzednich lat świadomość kupujących wzrasta. Najbardziej zwracają uwagę na to, co kupują ludzie młodzi, bogaci i mieszkańcy miast.

Połowa Francuzów zwraca uwagę, czy dany produkt nie został wyprodukowany przez dzieci albo czy został zrobiony we Francji (37 proc.). 26 proc. zwraca uwagę na poszanowanie środowiska naturalnego podczas produkcji i przestrzeganie odpowiednich warunków pracy.

Aż 61 proc. respondentów jest gotowych zaakceptować nawet 5-procentową podwyżkę ceny danego produktu, jeżeli da to gwarancję wytworzenia go w sposób etyczny. Jednak chociaż co piąty konsument przyznaje, że dokonał świadomego zakupu w ciągu ostatniego roku, to na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na decyzję o zakupie zawsze stawia tylko i wyłącznie samą jakość produktu, nie troszcząc się specjalnie o sposób czy warunki jego wykonania.