Iwona Słomska, rzecznik prasowy firmy Kruk SA:

Polski rynek windykacji konsumenckiej jest bardzo młody i rozwija się dynamicznie w zasadzie od 2000 roku. Co prawda czerpie wzorce z najlepszych rozwiązań zachodnich, ale początkowo brak było standardów etycznych, którymi powinni się kierować windykatorzy. Dziś jest inaczej. W 2005 roku największe firmy z branży zrzeszone w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych stworzyły, wzorowane na amerykańskich, "Zasady dobrych praktyk windykacyjnych". Powstała także Komisja Etyki, która stoi na straży ich przestrzegania. Odgrywa ona bardzo ważną rolę, wyznaczając standardy i granice etycznych działań windykacyjnych oraz precyzyjnie definiując dobre praktyki w tej branży, ważąc jednocześnie racje obu stron: dłużnika i wierzyciela. Każdy z nowych pracowników, przystępując do pracy w naszej firmie, ma obowiązek zapoznać się z "Zasadami dobrych praktyk windykacyjnych" oraz pisemnie zobowiązać się do ich przestrzegania. Największe firmy windykacyjne to naturalny element rynku finansowego. Jesteśmy partnerami biznesowymi instytucji zaufania publicznego, takich jak banki czy międzynarodowe korporacje o uznanych markach. Współpraca z takimi podmiotami jest możliwa wyłącznie przy przestrzeganiu najwyższych standardów etycznych, prawnych i zasad współżycia społecznego. Dlatego żadna poważna firma windykacyjna nie pozwoli sobie na działania nieetyczne i ryzyko utraty dobrego imienia, bo oznaczać to może po prostu utratę kluczowych klientów. W przypadku Kruka jest to także element misji naszej firmy, która mówi, że "stoimy na straży norm społecznych i prawnych, które nakazują regulować swoje zobowiązania, działamy etycznie, dbając o interes i dobre imię naszych klientów oraz szanując godność dłużnika".