Trudno zdefiniować, co jest, a co nie jest reklamą

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie zawiera definicji reklamy. Reklamę gospodarczą zdefiniował jednak Sąd Najwyższy, który orzekł, że jest to rozpowszechnianie wiadomości o usługach i towarach w celu wpływania na kształtowanie popytu (wyrok z 14 stycznia 1997 r., I CKN 52/96). SN podkreślił, że reklama zmierza do wywołania odpowiedniej reakcji potencjalnych klientów - czy istniał taki zamiar, najlepiej zweryfikować na podstawie opinii przeciętnego odbiorcy (czy dany przekaz jest dla niego zachętą do nabycia towaru lub usługi, czy nie).

Należy również pamiętać, że o ile każda reklama jest informacją, o tyle nie każda informacja jest reklamą. Za informację, a nie reklamę, uznaje się m.in. cenniki, informacje adresowe, listy handlowe, wskazywanie majątku przedsiębiorstwa.