Formy reklamy sprzeczne z prawem

Główny inspektor farmaceutyczny co roku kwestionuje sprzeczne z prawem reklamy. Należały do nich m.in. reklamy leków:

  • ¦ Fervex - reklama określała ten produkt jako "wybór farmaceutów i konsumentów", co stanowiło zakazane odwoływanie się do zaleceń osób mających wykształcenie medyczne.
  • ¦ Geriavit Pharmaton - lek został umieszczony w świątecznym pudełku, które zawierało wewnątrz kupon konkursowy. Klient był informowany, że jeśli wyśle kupon, dostanie w prezencie krem z żeń-szenia. Tymczasem reklama produktu leczniczego nie może obiecywać korzyści w zamian za to, że klient udowodni, że kupił taki produkt.
  • ¦ Gripex - w reklamie telewizyjnej można było m.in. usłyszeć: "próbowałem wielu środków, aż sięgnąłem po Gripex (...) zmień środek na Gripex". Zdaniem głównego inspektora reklama sugerowała, że lepszy jest skutek stosowania tego leku niż innych produktów.
  • ¦ Hepatil - był reklamowany jako lek, który "odbudowuje, czyli regeneruje" wątrobę. Generalny inspektor uznał, że może on być stosowany pomocniczo w zaburzeniach czynności wątroby, ale nie ma właściwości odbudowujących i regenerujących.