Co jest niezbędne do wydania licencji na transport drogowy

Do wydania licencji na krajowy przewóz osób niezbędne są:
¦ wniosek o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób - trzeba w nim podać m.in. rodzaj i liczbę samochodów oraz czas, na jaki ma być udzielona licencja - zazwyczaj urzędy mają odpowiednie formularze,
¦ odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej,
¦ kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru REGON,
¦ kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru NIP,
¦ certyfikat kompetencji zawodowych - w wypadku zarządów wieloosobowych przynajmniej jedna osoba musi taki mieć,
¦ zaświadczenie o niekaralności: osoby prowadzącej działalność gospodarczą albo członków zarządu osoby prawnej, osób zarządzających spółką jawną lub komandytową,
¦ oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających wymagania określone w art. 5 ust. 3 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym (chodzi m.in. o kwalifikacje i niekaralność); oświadczenie dotyczy kierowców zatrudnianych na umowę o pracę, a także na zlecenie,
¦ wykaz pojazdów samochodowych wraz z kopiami dowodów rejestracyjnych, a jeżeli przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument stwierdzający prawo do dysponowania nimi,
¦ zabezpieczenie majątkowe: 9000 euro na pierwszy pojazd oraz 5000 euro na każdy następny; potwierdzać zabezpieczenie mogą: roczne sprawozdanie finansowe, środki pieniężne w gotówce, na rachunkach bankowych lub dostępne aktywa, akcje, udziały lub inne zbywalne papiery wartościowe, gwarancje albo poręczenia bankowe, własność nieruchomości.