Zanim zorganizujesz imprezę

¦ Najpóźniej dwa tygodnie przed jej terminem musisz złożyć wniosek o zezwolenie do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta.

¦ Do wniosku dołącz:
>opinie policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego i inspektora sanitarnego o sposobie ochrony imprezy,
>dokładny plan obiektu z zaznaczonymi drogami dojazdowymi, ewakuacyjnymi i punktami pomocy medycznej,
>program i regulamin imprezy masowej,
>dane osobowe kierownika do spraw bezpieczeństwa (reprezentanta organizatora w sprawach bezpieczeństwa),
> informację o zamontowanych kamerach.

¦ W decyzji administracyjnej wójt, burmistrz albo prezydent miasta w ciągu tygodnia musi wydać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy albo go odmówić. W zezwoleniu może zastrzec, że jest to impreza o podwyższonym ryzyku. Organizator będzie musiał w przyszłości legitymować wszystkich uczestników imprezy masowej.