O konkurencji na rynku RTV i AGD
Jacek Świca dyrektor marketingu sieci Neonet

Od początku roku znacznie więcej inwestujemy w umocnienie marki, dlatego zwiększamy wydatki na reklamę, także telewizyjną. Konkurencja na rynku jest mocna, a faktycznie w świadomości klientów funkcjonuje jedna sieć - chcemy to zmienić. Druga połowa roku dla branży zawsze decyduje o rocznych obrotach, dlatego jeszcze mocniejsza konkurencja w tym okresie nie jest niczym nowym. W pierwszej połowie roku nasze wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły kilkadziesiąt razy. W tym czasie świadomość marki Neonet wzrosła z 2 do 46 proc.

Marco Zimo dyrektor generalny Indesit Company Polska

Polska jest nadal jednym z najtańszych krajów w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o tzw. biały sprzęt gospodarstwa domowego. Oczywiście w nadchodzących miesiącach, czyli w czasie żniw na tym rynku, konsument na pewno znajdzie mnóstwo promocji w sklepach. Z pewnością będziemy również obserwować rywalizację detalistów używających presji cenowej. Jest to jednak droga donikąd. Jedynym sposobem na rozwój biznesu dla producentów i detalistów powinno być dostarczanie rynkowi wartości przez wprowadzanie innowacyjnych produktów.