Jakich formalności trzeba dopełnić, aby skorzystać z ulgi
1. Zgłoszenie do urzędu skarbowego liczby kas rejestrujących i miejsca (adresu) ich używania

Zgłoszenie to należy złożyć na piśmie przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania. Podatnicy, którzy zamierzają stosować do ewidencjonowania jedną kasę rejestrującą, mogą je złożyć łącznie z zawiadomieniem o miejscu jej instalacji, jeśli zrobią to przed terminem powstania obowiązku ewidencjonowania.

2. Kupno kasy i jej fiskalizacja

Fiskalizacja jest to jednokrotna i niepowtarzalna czynność inicjująca pracę modułu fiskalnego kasy. Przeprowadza ją serwis. Po niej sprzedaż za pomocą kasy może być prowadzona tylko w trybie fiskalnym. W określonych w rozporządzeniu terminach trzeba zainstalować co najmniej 1/5 (w zaokrągleniu w górę do liczb całkowitych) liczby kas rejestrujących, która została zgłoszona do urzędu skarbowego. Od pierwszego dnia każdego następnego miesiąca należy zainstalować kolejne kasy rejestrujące, nie mniej niż przypadające do ewidencjonowania w pierwszym miesiącu.

3. Zgłoszenie kasy do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy

Trzeba to zrobić w terminie siedmiu dni od dnia jej fiskalizacji. Numer ewidencyjny pozostaje także po zmianie właściwości urzędu skarbowego. Należy go trwale nanieść na obudowę kasy.

4. Odliczenie połowy wartości kasy

Przedsiębiorca, który dopełnił wszystkich formalności, może w deklaracji VAT-7 odliczyć połowę kwoty wydanej na zakup kasy, nie więcej niż 2500 zł, lub wystąpić o zwrot tej kwoty na rachunek bankowy.