O czym musi pamiętać sprzedawca

Sklepy muszą:
- przekazywać informacje o systemach zbiórki, zwrocie i odzysku (w tym recyklingu), czyli o właściwym postępowaniu z odpadami opakowaniowymi, o także o znaczeniu oznaczeń stosowanych na opakowaniach - ma być to co najmniej wywieszka w miejscu sprzedaży,
- przyjmować zwracane lub wymieniane opakowania wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej.

Hurtownie produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku mają obowiązek odbioru na własny koszt opakowań wielokrotnego użytku od jednostek handlu detalicznego, którym sprzedają produkty w opakowaniach wielokrotnego użytku (art. 14 a ustawy o opakowaniach).

Sklepy o powierzchni handlowej powyżej 25 mkw. sprzedające napoje w opakowaniach jednorazowych muszą mieć w ofercie handlowej podobne produkty dostępne w opakowaniach wielokrotnego użytku (art. 13 ustawy o opakowaniach).

Sklepy o powierzchni handlowej powyżej 2000 mkw. muszą na własny koszt selektywnie zbierać odpady opakowaniowe powstające na terenie danego obiektu (art. 15 ustawy o opakowaniach).