Przeciwko czemu protestują producenci aut

Firmy sprzedające samochody zgłosiły łącznie kilkadziesiąt zarzutów. Zakwestionowały m.in.:

  • ¦ wymóg 15 cm prześwitu liczonych od podłoża do podwozia (zdaniem wykonawców tylko jedna firma produkuje samochody seryjne z takim prześwitem),
  • ¦ warunek, aby ten sam kluczyk otwierał drzwi i bagażnik,
  • ¦ obowiązek otrzymania czterech gwiazdek w testach Euro NCAP,
  • ¦ warunek, aby firmy startujące w tym przetargu zrealizowały wcześniej co najmniej jedną dostawę o wartości 20 mln zł,
  • ¦ brak wskazówek, co będzie decydować o uznaniu tapicerki za wzmocnioną,
  • ¦ nieprecyzyjnie określone miejsce dostawy samochodów (ze specyfikacji wynika, że będą to siedziby komend policji),
  • ¦ zbyt krótki termin składania ofert.