Jakich formalności trzeba dopełnić, aby skorzystać z ulgi
KROK 1. Zgłaszamy do urzędu skarbowego liczbę kas rejestrujących i miejsce (adres) ich używania

Zgłoszenie to należy złożyć na piśmie przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania. Gdy zamierzamy stosować jedną kasę rejestrującą, możemy je złożyć łącznie z zawiadomieniem o miejscu instalacji kasy (jeśli zrobimy to przed terminem powstania obowiązku ewidencjonowania).

KROK 2. Kupujemy kasę i ją fiskalizujemy

Fiskalizacja to jednokrotna i niepowtarzalna czynność inicjująca pracę modułu fiskalnego kasy. Przeprowadza ją serwis. Po niej sprzedaż może być prowadzona tylko w trybie fiskalnym. W określonych w rozporządzeniu terminach trzeba zainstalować co najmniej 1/5 liczby kas rejestrujących, którą zgłosiliśmy do urzędu skarbowego. Od pierwszego dnia każdego następnego miesiąca instalujemy kolejne kasy rejestrujące (w liczbie nie mniejszej niż w pierwszym miesiącu).

KROK 3. Zgłaszamy kasę do urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego

Trzeba to zrobić w terminie siedmiu dni od dnia jej fiskalizacji. Numer ewidencyjny pozostaje także po zmianie właściwości urzędu skarbowego. Należy go trwale nanieść na obudowę kasy.

KROK 4. Odliczamy połowę wartości kasy

Gdy dopełnimy wszystkich formalności, możemy w deklaracji VAT-7 odliczyć połowę kwoty wydanej na zakup kasy, nie więcej niż 2500 zł, lub wystąpić o zwrot tej kwoty na rachunek bankowy.