CMA CGM
CMA CGM to jeden z największych operatorów kontenerowych na świecie (3 miejsce w rankingach po Maersk i Mediterranean Shipping) grupa CMA GGM powstała w 1999 r w wyniku przejęcia (prywatyzacja) Compagnie Générale Maritime (CGM) przez Compagnie Maritime d'Affretement (CMA). CGM powstała w 1977 r w wyniku fuzji 'Messageries Maritimes' (MessMar) oraz 'Compagnie Générale Transatlantique' (Transat). CMA została założona przez J. R. Saadé w 1978 r
kraj pochodzenia Francja
profil działalności linie żeglugowe, również komplementarne usługi logistyczne prowadzi działalność w takich obszarach, jak transport morski, dostawy drzwi-drzwi, logistyka, żegluga śródlądowa, obsługa kontenerów i turystyka
zasięg globalny
główne obszary biznesoweżegluga kontenerowa, w tym również usługi komplementarne innych gałęzie transportu - firmy Delmas, ANL, McAndrews, OT Africa Line  
transport multimodalny - River Shuttle Containers, Naxco Logistics  
usługi - Progeco, Naxco Container Services, CMA CGM Logistics  
turystyka - Compagnie des îles du Ponant, Tapis Rouge International, Partir en Cargo, The Traveller's Club
przychody w mln EUR2003200420052006
3.0204.0004.9006.680
infrastruktura 336 statków, ponad 100 tras żeglugowych, zamówienia na 64 nowych statków z terminem dostawy 2007-2010, zawinięcia do 403 portów w 150 krajach, 600 agencji i biur na całym świecie, w tym 64 w Chinach. Z 12.000 pracowników - 4.000 pracuje we Francji
zatrudnienie2003200420052006
6.5708.00010.00012.000
właściciel(e) głównym udziałowcem i dyrektorem jest Jacques R. Saadé,
spółki zależneżegluga kontenerowa.Delmas (transport do i z Afryki, w tym usługi intermodalne, 727 pracowników, 49 statków, 63.000 TEU, przychody 2005 r - 893 mln EUR); ANL (Oceania, 228 pracowników, przychody 2005 r - 422 mln EUR); Mac Andrews (usługi transportowe, również w transporcie lotniczym i drogowym, 350 pracowników, 21 statków, 50 ciężarówek, przychody 2005 r - 131 mln EUR); OT Africa Line (OTAL) (transport morski i lądowy w Afryce Zachodniej, 40 pracowników, 18 statków, przychody 2005 r - 91,5 mln EUR)  
transport multimodalny.River Shuttle Containers (transport rzeczny we Francji, 23 pracowników, przychody 2005 r - 13 mln EUR); Naxco Logistics (spedytor morski świadczący również usługi przewozowe w transporcie drogowym, 200 samochodów ciężarowych, w tym 100 własnych, 400 kontenerów, 170 pracowników, przychody 2005 r - 20 mln EUR)  
usługi. 
Progeco (leasing, sprzedaż i obsługa kontenerów, 9 składów, w tym w Marsylii, Antwerpii, Rotterdamie i Hamburgu, 180 pracowników, przychody 2005 r - 25 mln EUR); Naxco  
Container Services (składowanie, naprawy, sprzedaż i wynajem kontenerów, 70 pracowników, przychody 2005 r - 7 mln EUR);
CMA CGM Logistics (obsługa logistyczna drzwi-drzwi od zamówień zaopatrzeniowych po plasowanie towarów w miejscu sprzedaży, w tym usługi magazynowe, 170 pracowników, przychody 2005 r - 41 mln EUR)
turystyka.Compagnie des îles du Ponant, Tapis Rouge International, Partir en Cargo, The Traveller's Club (organizatorzy wycieczek morskich, w tym statkami turystycznymi, jak i kontenerowymi, agencje turystyczne)
przejęciagrupa Delmas - (styczeń 2006 r) przedsiębiorstwo żeglugowe od Bolloré Investissement (przychody grupy Delmas w 2005 r - 893 mln EUR)  
Cheng Lie Navigation (CNC Lines) - (wiosna 2007 r) tajwański operator wewnątrz azjatyckiej żeglugi kontenerowej  
Comanav - (maj 2007 r) od rządu marokańskiego w procesie prywatyzacji (przychody spółki Comanav w 2006 r - 200 mln USD, profil działalności - transport morski towarowy i pasażerski, operacje portowe)
uwagi CMA GGM nie publikuje sprawozdania z działalności  
nie ustalono, czy podane przychody z działalności są wartością netto, czy brutto i czy obejmują transakcje wewnętrzne grupy
kontaktwww.cma-cgm.com
źródło strony internetowe firmy