DSV |
grupa DSV została założona w 1976 r przez dziesięciu niezależnych przewoźników drogowych oraz Leiffa Tulberga. Na giełdzie zadebiutowała w 1987 r. Działalność rozwijano w oparciu o własne inwestycje, jak przejęcia, w tym - kilka bardzo dużych (1997 r - Samson Transport, 2000 r - DFDS Dan Transport, 2006 r - Frans Maas). Do połowy 2006 r spółki grupy miały w nazwie DFDS, od nazwy jednej z przejętych grup. Obecnie jest to DSV. |
kraj pochodzenia | Dania |
profil działalności | transport - Europa spedycja - zasięg globalny logistyka - państwa Nordyckie, przy czym w związku z przejęciem Frans Maas planuje się, że w 2007 r przychody z logistyki poza Skandynawią osiągną ponad 400 mln EUR |
zasięg | Europa, Azja (bez Azji Zachodniej i Bliskiego Wschodu), Ameryka Pn., Australia oraz Maroko |
główne obszary biznesowe | transport drogowy w Europie ('Road Division') (ładunki całopojazdowe, częściowe i konsolidowane) |
spedycja lotnicza i morska ('Air & Sea Division') |
logistyka ('Solutions Division')(na terenie Europy) |
przychody w mln DKK | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 |
17.676 | 18.092 | 23.015 | 31.972 |
mln EUR | 2.378,8 | 2.431,8 | 3.088,6 | 4.284,2 |
w tym: DSV Road w mln DKK | 12.686 | 13.375 | 16.141 | 24.294 |
w mln EUR | 1.707,2 | 1.797,7 | 2.166,1 | 3.255,4 |
DSV Air & Sea w mln DKK | 4.121 | 4.595 | 6.568 | 7.798 |
w mln EUR | 554,6 | 617,6 | 881,4 | 1.044,9 |
DSV Solutions w mln DKK | (JV - 50%) 426 | 591 | 913 | 1.004 |
w mln EUR | 57,3 | 74,9 | 122,5 | 134,5 |
infrastruktura | 'DSV Road' - ok. 350 lokalizacji, flota (przede wszystkim kontraktowana) - 15.000 ciężarówek |
'DSV Air & Sea' - 275 lokalizacji w 103 krajach |
'DSV Solutions' - 1.500.000 m2 powierzchni magazynowej |
przyjęto zasadę przewagi zasobów kontraktowanych ponad zasobami własnymi |
zatrudnienie | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 |
9.249 | 9.222 | 11.619 | 19.199 |
w tym: DSV Road | bd | 7.115 | 8.745 | 15.895 |
DSV Air & Sea | bd | 1.438 | 2.205 | 2.600 |
DSV Solutions | bd | 669 | 669 | 704 |
właściciel(e) | spółka-matka - DSV A/S jest notowana na Copenhagen Stock Exchange (OMX Nordic Exchange, ticker DSV). struktura akcjonariatu: instytucje finansowe, trusty i fundusze emerytalne (40%), osoby prywatne (4%), akcje własne (1%), inni (21%), nie zarejestrowane (34%). Struktura geograficzna akcjonariatu: Dania (50%), inwestorzy z innych krajów (16%), nie zarejestrowane (34%) |
spółki zależne | Europa - Belgia (6 spółek), Dania (8), Estonia (1), Finlandia (9), Francja (5), Grecja (1), Niderlandy (24), Białoruś (1), Hiszpania (2), Irlandia (1), Chorwacja (1), Łotwa (1), Litwa (2), Luksemburg (1), Norwegia (4), Polska (6), Portugalia (3), Rumunia (3), Rosja (5), Szwajcaria (1), Serbia (1), Słowenia (2), Wielka Brytania (10), Włochy (2), Szwecja (7), Czechy (2), Turcja (2), Niemcy (7), Ukraina (1), Węgry (2), Austria (1) |
Ameryka Północna - Kanada (1 spółka), USA (2) |
Azja - Filipiny (1 spółka), Hong-Kong (2), Indie (1), Indonezja (1), Chiny (1), Korea (1), Malezja (3), Singapur (1), Tajwan (1), Tajlandia (2), Wietnam (1) |
inne kontynenty - Algieria (1 spółka), Australia (1), Maroko (2), Tunezja (1) |
przejęcia | Koninklijke Frans Maas Groep N.V. - (kwiecień 2006 r)jeden z wiodących europejskich operatorów logistycznych z Niderlandów (wartość spółki ok. 445 mln EUR) |
Transitas Internationale Spediteure GmbH - (styczeń 2006 r) niemiecka spółka do obszaru 'transport drogowy' |
Frigoscandia,Arne Jensen Vognmandsforretning, Vognmand Bent Chistensen A/ S - (2006 r) duńskie spółki do obszaru 'transport drogowy' |
Transforce Ltd - (lipiec 2006 r) tajwańska spółka do obszaru 'spedycja lotnicza i morska' |
uwagi | grupa publikuje roczne sprawozdanie z działalności |
przychody podano jako wartości netto, po eliminacji transakcji wewnętrznych grupy |
dla przychodów przyjęto kursy walutowe EBC: 1 DKK to 0,1344 EUR (2003), 1 DKK to 0,1344 EUR (2004), 1 DKK to 0,1342 EUR (2005), 1 DKK to 0,1340 EUR (2006) |
kontakt | www.dsv.com |
źródło | DSV Annual Report 2006 oraz strony internetowe grupy |